חניון השאטלים הגדול בארץ

 

הוועדה לתשתיות לאומיות נתנה אור ירוק להקמת מתחם "חנה וסע" שעתיד להכיל 7,000 מקומות • המיקום: אזור קיבוץ שפיים

 

קומפלקס תחבורה. תחנת רכבת, תחנת אוטובוס, ולא פחות מ-7,000 מקומות חניה. הפרויקט, שעתיד להפוך לחניון השאטלים הגדול בישראל, אושר לאחרונה בוועדה לתשתיות לאומיות במינהל התכנון של משרד הפנים. מדובר במרכז תחבורה שיפעל באזור קיבוץ שפיים ואמור לצמצם באופן משמעותי את הפקקים בשעות השיא מהצפון לכיוון גוש דן. הפרויקט יתפרש על פני 265 דונם בתחום המועצה האזורית חוף השרון, במתחם הגובל בהמשך עם כביש 20 ממזרח, כביש 2 ממערב וכביש 541 מדרום.

 

גם לאופנועים ואופניים. במסגרת התוכנית שמקדמת המדינה, יוקם חניון שיחולק שלוש קומות ובו, כאמור, כ-7,000 מקומות חניה לכלי רכב פרטיים. כ-60 מקומות חניה יוקצו עבור תחנת הרכבת, כ-80 מקומות עבור חניון לילה לאוטובוסים, חניה לאופניים ולאופנועים, וכן רציפים ייעודיים לשאטלים.

אחד מהדברים החשובים ביותר שנבחנו במהלך תכנון הפרויקט הוא היעדים שאליהם יסעו אלו שיבחרו להשתמש בתחבורה הציבורית, במטרה להקל את העומס על נתיבי גוש דן העמוסים.

לאחר בחינת הנושא, הוחלט כי היעדים אליהם יהיה ניתן להגיע מהחניון הם: אזור הקריה, שדרות רוטשילד, רחוב אבן גבירול, מתחם עתידים, אוניברסיטת תל-אביב וכן מתחם הבורסה ברמת-גן. למעשה, יעדים אלו נמצאים ברשימת היעדים שאליהם מגיעות ההסעות המופעלות כיום מחניון שפירים.

חניון ענק גם בראשל"צ. התוכנית כוללת שטח לתחנת רכבת עתידית שתקום בתוך המתחם, גשר להולכי הרגל שיוביל לרציפי תחנת הרכבת, ומבנים לניהול החניון והנתיבים המהירים.

חניון "חנה וסע" שפיים מהווה רק חוליה במערך של חניונים, שמטרתם צמצום כניסת רכבים פרטיים למטרופולין תל־אביב, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית. מיקום הפרויקט, סמוך לדרכים ראשיות, אמור לאפשר גישה נוחה מצפון וממזרח ונותן מענה לעומסים תחבורתיים בכניסה למטרופולין. כפי שנעשה בנתיב המהיר בכביש 1 מכיוון המזרח, גם בזה הנבנה מכיוון צפון הוחלט כי הנתיבים המהירים לא יבואו על חשבון נתיבים קיימים, וכי לא תהיה כל פגיעה במסלולים הקיימים של הרכב הפרטי. פרויקט הנתיב המהיר יתחיל בנתניה ויגיע עד לראשון לציון, שם יוקם חניון של 3,700 מקומות חניה.

על פי התכנית של משרד התחבורה, פרויקט הנתיבים המהירים במטרופולין תל אביב יכלול הקמת רשת נתיבים חדשים ומהירים באורך של כ-100 ק"מ, שייסללו לצד הנתיבים הקיימים. מדובר למעשה בשכפול של הנתיב המהיר שבשפירים, שזכה להצלחה והביא לשינוי הרגלי הנסיעה של נוסעים רבים. את התוכנית יזמה מינהלת הנתיבים המהירים, והיא מתבצעת על ידי משרד פרחי צפריר אדריכלים, המתכננים גם את הכניסה החדשה לירושלים. עלות המיזם הכוללת נאמדת ב-4 מיליארד שקלים, והוא יופעל על ידי זכיין שיבחר במכרז BOT. 

 

לקריאת העיתון המלא - לחץ כאן

 

Enter your title here