הנשק נגד תופעת הברחנים

 

איך מתמודדים עם תופעת הנהגים שפשוט בורחים מחניון בלי לשלם? הכירו את הפתרון שימנע מבעלי החניונים הפסדים כספיים

 

 

נלחמים בתופעת "הברחנים": בעלי מרכולים מכירים היטב את תופעת גניבת הסחורה בדרכים רבות, כגון הסתרתה בעגלה, מתחת לסחורה ששולמה. אלא שגם בחניונים מתרחשות גניבות 'סחורה' שכאלו, על ידי אנשים שפשוט יוצאים בלי לשלם. למעשה, כמעט כל בעלים או מפעיל של חניון, גם אם יש לו שומר בכניסה, אבל בעיקר אם החניון מנוהל על ידי מערכת אוטומטית לתשלום ויציאה מהחניה, סובל מתופעה זו, והיא גם עולה לו לעיתים סכומים לא מבוטלים. עמרי ארבל מחברת ארבל שטראוס מציע פיתרון מקורי לנושא.

 

שיטת ההצמדה

"ברחנים" הם נהגים המנסים להתחמק מתשלום בעבור החניה שביצעו. דרך הפעולה שלהם פשוטה ודורשת חוצפה ונחישות בלבד – שתי תכונות שלחלק מהנהגים הישראלים לא חסר. כדי להתחמק מהתשלום על הברחן להמתין לרכב ששילם כחוק ויוצא מהחניה באמצעות כרטיס החניה. בזמן שהנהג ששילם נעמד מול מנפיק הכרטיסים כדי להכניס את הכרטיס, "הברחן" נצמד עם רכבו ככל שניתן לרכב שלפניו (זה שמשלם) וכאשר השער נפתח, הוא יוצא ברצף ישר אחריו מבלי לשלם.

תופעה שכזו, קשה מאוד לאכוף, כיוון שהנהגים הבורחים פשוט ממשיכים בנסיעה ונעלמים. הטיפול החוקי בבעיה, בהנחה שהמערכת זיהתה את מספר הרכב או מישהו רשם את מספר הרכב, כרוכה בפניה למשטרה, שידה קצרה מלהושיע או לחילופין התמורה בעבור החניה אינה מצדיקה טיפול נקודתי בכל רכב שבורח, וכאשר בעלי החניון חושב על הבירוקרטיה הכרוכה בכך, לא פעם הוא פשוט מוותר.

כדי לצמצם את הבעיה, שכאמור, כמעט כולם סובלים ממנה, חברת 'ארבל שטראוס' בשיתוף פעולה עם לקוחותיה, פיתחה שיטה המצמצמת את התופעה באופן משמעותי! הרעיון העומד מאחורי הפתרון הוא צמצום היכולת של הנהג המתכנן לברוח להיצמד לרכב שלפניו, תוך שימוש בהתקנה של פסי האטה בסדר מסוים, על גבי רצפת החניון באזור שלפני שער היציאה ועמדת התשלום.

הסדר וסוג פס ההאטה חשוב ביותר שכן התקנה של דגמי פסי האטה לא נכונים ובסדר הלא נכון תגרום לשחיקה של פסי ההאטה, פרפור מיותר של גלגלי הרכב ואף תפריע לנהגים שכן משלמים כחוק לצאת מהחניה בקלות.

פס על ה"הברחנים'

העיקרון העומד מאחורי הסדר ודגם פס ההאטה מיועד מצד אחד לגרום להאטה מקסימאלית של הרכב הבורח והיצמדותו לנהג שמשלם ומצד שני,לצמצם ככל הניתן תופעה של פרפור גלגלים ששוחק את פסי האטה ומפריע לנהג ששילם לצאת מהחניון בנוחות.

לצורך המשימה נבחרו פסי האטה מפלסטיק מדגם המאט את מהירות הנסיעה לעשרה קמ"ש (פס אגרסיבי במיוחד) לצד דגם המאט את מהירות הנסיעה לעשרים קמ"ש. על פי השרטוט, יש להתייחס למיקום פסי ההאטה,כאשר חלון הרכב עומד מול מנפיק הכרטיסים והנהג יכול להכניס את הכרטיס בנוחות.פסי האטה למהירות של 10קמ"ש יותקנו בחזית הרכב במרווח בין גלגלי הרכב למחסום ובחלקו האחורי של הרכב ופס ההאטה למהירות של 20 קמ"ש יותקן במרכז הרכב.

חשוב להקפיד בעת התקנת פסי ההאטה,שלא לקדוח את "הלולאות"של החיישנים המותקנים בדרך כלל על הרצפה באזור היציאה מהמחסום.

לדברי ארבל בעלי חניונים רבים אשר ביצעו התקנה שכזו על פי המלצת החברה, מדווחים על שיפור ניכר וצמצום התופעה באופן משמעותי.

 

 

לקריאת העיתון המלא - לחץ כאן

 

Enter your title here